Καλωσορίσατε... Welcome...

Γιατί … η άλλη όψη

Πρόσφατα διάβαζα ένα βιβλίο του Αλεν Ντε Μποτόν, "Η Θρησκεία για τους άθεους".Συχνά η προσπάθεια αποδόμησης της λογικής της θρησκείας βασίζεται στην επιχειρηματολογία ενάντια στη δράση της ίδιας της εκκλησίας και στην ερμηνεία της εκκλησίας για το τι είναι θρησκεία. Ως αποτέλεσμα, συχνά ο κόσμος δημιουργεί αντιπάθεια στη θρησκεία λόγω της κακοφωνίας της εκκλησίας ή αντίθετα συμπάθεια λόγω της καλλιφωνίας της εκκλησίας. Αυτό οδηγεί τη συζήτηση όχι στην ουσία αλλά στο παρουσιαστικό. Οδηγεί δηλαδή τον "άπιστο" πιστό, όχι στην αθεΐα αλλά σε άλλη θρησκεία ή άλλα δόγματα. Στην πραγματικότητα αποφεύγεται με αυτόν το μηχανισμό η αντιπαραβολή με τη λογική της θρησκείας,της κάθε θρησκείας, ανεξάρτητα από το εκφραστικό της όργανο και οδηγούμαστε απλά σε άλλες θρησκείες με πιο εκλεπτυσμένες μορφές ρητορείας. Προφανώς οι θρησκείες ως λογική δεν χάνουν από αυτή την αντιπαραβολή, απλά ανταλλάζουν πιστούς μεταξύ τους. Πιστούς οι οποίοι/ες σε καμία περίπτωση δεν τους δόθηκε η ευκαιρία αντιπαραβολής με την ίδια τη λογική της θρησκείας που ασπάζονται. Σε καμία περίπτωση δεν είχαν μπροστά τους την άλλη όψη της θρησκείας. Είχαν απλά την άλλη όψη των εκκλησιών τους…Προκύπτει λοιπόν η ανάγκη, ή το επιχείρημα, ότι στην αναζήτηση μας για μια πιο ανθρώπινη και ευημερούσα κοινωνία, πρέπει να έχουμε υπόψη την πραγματική όψη των πραγμάτων. Οφείλουμε δηλαδή να γνωρίζουμε. Οφείλουμε να γνωρίζουμε για να δώσουμε τις μάχες εκεί που έχει αξία… εκεί που πραγματικά μπορεί να επέλθει η αλλαγή. Αν θέλουμε να αντισταθούμε σε κάτι οφείλουμε να γνωρίζουμε όχι απλά πως εκφράζεται αλλά και πως δομείται ως κατασκεύασμα, πως λειτουργεί ως μηχανισμός, με ποια εργαλεία συντηρείται και από ποια μέσα υποστηρίζεται. Όπως ακριβώς λειτουργεί η θρησκεία για τους άθεους.

Με αυτό το μπλοκ, μια ομάδα φίλων παραθέτουμε σκέψεις και επιχειρήματα στην προσπάθεια παρουσίασης της άλλης όψης των πραγμάτων. Αυτή που συχνά χάνεται από το πεδίο του δημόσιου λόγου, αδύνατον δε να την εντοπίσεις ούτε καν στο δημοσιογραφικό λόγο… ένα λόγο που όφειλε εξ ορισμού να παρουσιάζει την άλλη όψη. Η άλλη όψη της εκπαίδευσης, η άλλη όψη της οικονομίας, η άλλη όψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η άλλη όψη της Κύπρου και η άλλη όψη του πράσινου, δεν αποτελούν όψεις διαφορετικών σχημάτων… Αποτελούν όψη του κόσμου που ζούμε… από τον μικρόκοσμο της Κύπρου μέχρι αυτό που σαδιστικά κάποιοι αποκαλούν ως παγκόσμια οικογένεια!

Το μπλοκ αυτό αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης απόψεων… πεδίο αποδόμησης του ψεύτικου και πεδίο ανάδειξης της άλλης όψης. Μια άλλης όψη, που ούτε φανταστική είναι, ούτε υπερφυσική. Είναι η όψη την οποία βιώνουμε ο κάθε ένας μας και η κάθε μια από εμάς με ένα συγκεκριμένο τρόπο ενώ ταυτόχρονα την παρακολουθούμε από το δημόσιο λόγο εντελώς καμουφλαρισμένη. Το μπλοκ δεν ενδιαφέρεται στο να αναπαράγει τη δυσφορία που βιώνει σήμερα μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού…ενδιαφέρεται στο να αναδείξει προτάσεις με προοπτική.

…Πονώ το κεφάλι μου και ο γιατρός μου βρίσκει πλατυποδία… συνεπώς … με τέτοια διάγνωση τέτοια φάρμακα θα πάρω…

Wednesday, April 24, 2013

Η εργασία αλλάζει… όψη


Οι συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά την εργασία έχουν γίνει πλέον τόσο προβλεπτές όσο και οι θέσεις που μπαίνουν στο τραπέζι. Η νέα συζήτηση που ξεκίνησε εντός των ευρωπαϊκών σωμάτων  (Ευρωκοινοβούλιο, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και Ευρωπαϊκή Επιτροπή) με αφετηρία την έκδοση της "πράσινης βίβλου: Αναδιάρθρωση και πρόβλεψη της αλλαγής: τα διδάγματα από την πρόσφατη εμπειρία" δείχνει αφενός το πόσο αποξενώθηκε η Ευρωπαϊκή πολιτεία από τον πολίτη και αφετέρου πόσο προκλητικά πλέον τα Ευρωπαϊκά σώματα τάσσονται υπέρ των επιχειρήσεων σε ένα μανιώδη πόλεμο κατά των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Οι πολιτικές ελίτ συνεχίζουν το βιολί τους περί "απασχολησημότητας", περί "κινητικότητας", περί "ανεπαρκών προσόντων" και περί "ευελιξίας" των εργαζομένων. Και όλα αυτά την ίδια ώρα που οι νέοι/ες δεν μπορούν να βρουν δουλειά, τους πετσοκόβονται τα επιδόματα, οδηγώντας τους στην παράνοια και στον εργασιακό κανιβαλισμό.

Στο Βέλγιο για παράδειγμα, ένας άνεργος δικαιούται επίδομα ανεργίας ένα χρόνο μετά από την απόλυση του, ενώ τώρα η συζήτηση έχει επικεντρωθεί στο κατά πόσο τα επιδόματα ανεργίας να δίνονται στους νέους άνεργους μετά από 3 χρόνια!! Αυτά ονομάζονται κίνητρα για εργασία σε παρακαλώ! Πραγματικά κάποιος πρέπει να έχει αποξενωθεί εντελώς από την πραγματικότητα όπως οι "μανδαρίνοι των υπουργείων" για να προτείνει κάτι τέτοιο. Αφήστε δε, που ένα πτυχίο θεωρείται πλέον ως δεδομένο, με αποτέλεσμα οι πτυχιούχοι να παίρνουν θέσεις που κανονικά δεν απαιτείται πτυχίο στον τομέα τους, αφήνοντας κατά πρώτο τους μη πτυχιούχους στην ανεργία, και κατά δεύτερο ρίχνοντας ακόμα περισσότερο τους μισθούς.

Στη Γερμανία οι μισθοί πέφτουν κατακόρυφα παρόλο που η οικονομία ανθεί (οι λόγοι δεν είναι της παρούσης), όμως οι νέοι πτυχιούχοι (ή μή) δικαιούνται από την πρώτη μέρα της ανεργίας επίδομα, το οποίο φτάνει στο αστρονομικό ποσό των...400€!!! Την ίδια ώρα οι εργοδότες ρίχνουν τους μισθούς. Βλέπετε αυτοί είναι επιχειρηματίες και έχουν το δικαίωμα τους στο κέρδος ενώ οι εργαζόμενοι πρέπει να αρκεστούν στους μισθούς πείνας…  Σε ευρωπαϊκό επίπεδο το σύστημα των πρακτικών ασκήσεων φτάνει στο απόγειο του. Όπου γυρίσεις ακούς για μαθητευόμενους νέους πτυχιούχους, οι οποίοι πληρώνονται ελάχιστα ή καθόλου και ξεσκίζονται στη δουλειά ελπίζοντας για μια θέση εργασίας.  

Για την Κύπρο τα ξαναείπαμε σε αυτό το μπλόκ (http://ialliopsi.blogspot.be/2013/04/blog-post_8729.html και http://ialliopsi.blogspot.be/2012/09/blog-post_4.html). Εργαζόμενοι (ακόμα και δημόσιοι υπάλληλοι) μετακινούνται, παύονται, γίνονται πιόνια για πολιτικά παιχνίδια, διώκονται αδικαιολόγητα και η καταστροφή της κυπριακής οικονομίας ακόμα δεν έχει δείξει τα δόντια της.

Αλλάζουμε αγαπητοί μου...αλλάζουμε. Οι κοινωνία μας αλλάζει. Τα δικαιώματα μας συνθλίβονται και δεν περιλαμβάνουν πλέον το δικαίωμα στην εργασία. Θεωρούμαστε πλέον ως εργαζόμενοι, τυχεροί που ο εργοδότης μας μας κάνει τη χάρη να μας εργοδοτήσει. Βλέπετε "Μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται". Αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι! Έχουμε αναφαίρετο δικαίωμα στην εργασία, όπως έχουμε στην ελευθερία, στην αξιοπρεπή ζωή και τον έρωτα. Και το δικαίωμα αυτό δεν μεταφράζεται ως δικαίωμα στην ευκαιρία για εργασία. Μεταφράζεται στη γαμημένη εργοδότηση με ανθρώπινους όρους και δικαιώματα! 

No comments:

Post a Comment

Followers