Τούτον το κείμενον εν μια απάντηση στο
άρθρο του ΠΟΛΙΤΗ για την γλώσσαν… ή μάλλον καλλύτερα με πρόφασιν τη γλώσσαν..
Το άρθρο μπορείτε να το βρείτε δαμέ: http://dl.dropbox.com/u/4536791/politis_me_apopsn.jpg.
ή
δαμέ:
http://patosmetrypav.blogspot.be/2012/08/blog-post_30.html (πατήστε τα μπλέ γράμματα)
Ο Wittgenstein εις το βιβλίον του «Φιλοσοφικές
Έρευνες» επερίπαιζεν έναν Γάλλον πολιτικόν που εδήλωννεν πως η Γαλλική εν η πιό
λογική γλώσσα. Τζαι εφύρνετουν που τα γέλια ο φιλόσοφος, επειδή απλούστατα εν μπορεί μια γλώσσα να μέννεν λογική, αλλιώς
εν θα ήταν ανθρώπινη γλώσσα… θα ήταν μοσχαρίσια ίσως!
Η λογική ανήκει στην ανθρώπινην φύσην τζαι
η γλώσσα εννεν το όχημαν της σκέψης (δηλαδή να προϋπάρχει της σκέψης-όπως
υπονοεί ο ΠΟΛΙΤΗΣ),αλλά εν το μέσον συγκρότησης της. Εξού τζαι ο κάθε άνθρωπος
συγκροτεί την σκέψην του τζαι εκφράζεται καλλύτερα στην μητρική του γλώσσα.
Φαίνεται όμως ότι στον Πολίτη η μητρική τους γλώσσα έννεν η τοπολαλιά τους.
Μάλλον η κριτική τους σκέψη εκτίστηκεν μετά που θα επήαν για σπουδές στην Ελλά
δα τζαι εμάθαν την κοινή νεοελληνική… η οποία ειρήστω εν παρόδω εν τόσον κοινή
όσο η κοινή ταυτότητα!
Υπάρχει όμως τζαι κάτι άλλο. Στην
προκειμένη περίπτωση η εφημερίδα αυθαίρετα χρησιμοποιεί το επιχείρημα του
βάθους της γλώσσας. Κατ' επέκτασην θεωρεί ότι η εκδοχή της κοινής νεοελληνικής
που χρησιμοποιά εν το μοναδικόν μέσο με το οποίο ο κάθε πολιτικός πρέπει να εκφράζεται (οι υπόλοιποι εν
πειράζει). Τζαι αν θεωρεί τουτην την
άποψην ότι εν σωστή γιατί το πρόβλημαν του με το σχολείον εννεν το ότι τα
κοπελλούδκια διδάσκουνται στην κοινή νεοελληνική αλλά το ότι εν τους καλλιεργεί
την κριτικήν σκέψην;
Εν υπάρχει
ζωντανή γλώσσα που να μέν ημπορεί να αφομοιώσει τζαι να εκφράσει έννοιεςεπειδή
οι έννοιες εν ακριβώς δημιουργήματα της γλώσσας! Αλλιώς μιλούμεν για νεκρές
γλώσσες. Έτσι ήρτεν τζαι η αρχισυνταξία του ΠΟΛΙΤΗ να μας πείσει πως η Κυπριακή
«τοπολαλιά» στερείται διαλεκτικής τζαι εν μπορεί να εκφράσει πολιτικές έννοιες.
Ω αρχισυνταξία του ΠΟΛΙΤΗ, τέρας Διαλεκτικής, Respect!.
Ας αναλύσουμεν διαλεκτικά το ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ
(κοινό παρακαλώ) κείμενον της αρχισυνταξίας της συγκεκριμένης εφημερίδας. Στην
πρώτη παράγραφον γράφει πως έναν που τα προβλήματα που έχουμεν (υποθέτω εννοεί
σαν κυπριακή κοινωνία) εν πως μας λείπει η σοβαρότητα. Δαμέ συφφωνώ με τον
κουμπάρο/κουμπάρα, γιατί αν είχαμεν σοβαρότηταν εν θα έιχαμεν τζαι την εν λόγω
δημοσιογραφική πλάνην τζαι εν θα έφκεννεν κανένας να γράψει τούτα που μας λαλεί
ο «ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ». Ακολούθως προσπαθεί να χτίσει το επιχείρημαν του πάνω στο
ότι η έλλειψη σοβαρότητας μας απορρέει που το εκπαιδευτικό μας σύστημα το
οποίο, εν προωθά την κριτική σκέψη. Εν θα διαφωνίσω σε τούτο με την
υποσημείωσην όμως ότι η κριτική σκέψη εννεν αμαξούιν να τον προωθήσεις. Η
καλλιέργεια της έσιη να κάμει με ολιστικές αλλαγές στα σχολικά προγράμματα τζαι
στον τρόπο διδασκαλίας τους.
Μετά όμως, προσπαθεί να συνδιάσει την
έκφρασην με την κριτικήν σκέψην τζιαι τον πλούτον της ψυσιής!!!!! Δηλαδή,
όποιος εκφράζεται με πλούσιον λεξιλόγιον (ας πούμεν ο Ομήρου) , έσιη τζαι κριτική
σκέψην, έσιη τζαι πλούτον ψυσιής. Τωρά μάλιστα! Άμαν φωνάζουμεν πως η πολιτική
στην Κύπρον εκατάντησεν σκέττη ρητορία, τζαι πως τα ΜΜΕ συντηρούν τούτην την
κατάστασην, εν τούτα που εννοούμεν. Το πώς συνδιάζεται το μεγαλείον της ψυσιής
με την γλωσσικήν έκφρασην εν ηξέρω! Ο θεός τζ’ η ψυσιή τους! Που την μιαν
όποιος έννεν σπουδασμένος ρήτορας όπως τον εννοεί ο «ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ» εν
ημπορεί να έσιει «πλούτον ψυχής»… εν τζαι ελιτιστές εν τους κανεί. Που την
άλλην όποιος μιλά απλά σημαίνει για τον πολίτην πως έν έσιει κριτικήν σκέψην,
τζαι αναπαραγάγει ό,τι του λαλούσιν!
Ε υπάρχει τζαι η άλλη πιθανότητα κύριοι/κυρίες του ΠΟΛΙΤΗ:
κάποιος να εσκέφτηκεν τα πράματα κριτικά τζαι διαλεκτικά, να τα εκατάλαβεν τζαι
να τα ανάλυσεν, τζαι να μπορεί να τα πεί ΑΠΛΑ τζαι με ΣΑΦΗΝΕΙΑΝ!!!!
Επειδή εβάλτηκεν η αρχισυνταξία του ΠΟΛΙΤΗ
να διαλύσει τον Χριστόφκιαν τόσον σαν πολιτικόν όσον τζιαι σαν άθθρωπον, έννεν
ανάγκη να μας πελλάνει τζαι μάς!
του Δημόκριτου Τζυπρή
No comments:
Post a Comment