Καλωσορίσατε... Welcome...

Γιατί … η άλλη όψη

Πρόσφατα διάβαζα ένα βιβλίο του Αλεν Ντε Μποτόν, "Η Θρησκεία για τους άθεους".Συχνά η προσπάθεια αποδόμησης της λογικής της θρησκείας βασίζεται στην επιχειρηματολογία ενάντια στη δράση της ίδιας της εκκλησίας και στην ερμηνεία της εκκλησίας για το τι είναι θρησκεία. Ως αποτέλεσμα, συχνά ο κόσμος δημιουργεί αντιπάθεια στη θρησκεία λόγω της κακοφωνίας της εκκλησίας ή αντίθετα συμπάθεια λόγω της καλλιφωνίας της εκκλησίας. Αυτό οδηγεί τη συζήτηση όχι στην ουσία αλλά στο παρουσιαστικό. Οδηγεί δηλαδή τον "άπιστο" πιστό, όχι στην αθεΐα αλλά σε άλλη θρησκεία ή άλλα δόγματα. Στην πραγματικότητα αποφεύγεται με αυτόν το μηχανισμό η αντιπαραβολή με τη λογική της θρησκείας,της κάθε θρησκείας, ανεξάρτητα από το εκφραστικό της όργανο και οδηγούμαστε απλά σε άλλες θρησκείες με πιο εκλεπτυσμένες μορφές ρητορείας. Προφανώς οι θρησκείες ως λογική δεν χάνουν από αυτή την αντιπαραβολή, απλά ανταλλάζουν πιστούς μεταξύ τους. Πιστούς οι οποίοι/ες σε καμία περίπτωση δεν τους δόθηκε η ευκαιρία αντιπαραβολής με την ίδια τη λογική της θρησκείας που ασπάζονται. Σε καμία περίπτωση δεν είχαν μπροστά τους την άλλη όψη της θρησκείας. Είχαν απλά την άλλη όψη των εκκλησιών τους…Προκύπτει λοιπόν η ανάγκη, ή το επιχείρημα, ότι στην αναζήτηση μας για μια πιο ανθρώπινη και ευημερούσα κοινωνία, πρέπει να έχουμε υπόψη την πραγματική όψη των πραγμάτων. Οφείλουμε δηλαδή να γνωρίζουμε. Οφείλουμε να γνωρίζουμε για να δώσουμε τις μάχες εκεί που έχει αξία… εκεί που πραγματικά μπορεί να επέλθει η αλλαγή. Αν θέλουμε να αντισταθούμε σε κάτι οφείλουμε να γνωρίζουμε όχι απλά πως εκφράζεται αλλά και πως δομείται ως κατασκεύασμα, πως λειτουργεί ως μηχανισμός, με ποια εργαλεία συντηρείται και από ποια μέσα υποστηρίζεται. Όπως ακριβώς λειτουργεί η θρησκεία για τους άθεους.

Με αυτό το μπλοκ, μια ομάδα φίλων παραθέτουμε σκέψεις και επιχειρήματα στην προσπάθεια παρουσίασης της άλλης όψης των πραγμάτων. Αυτή που συχνά χάνεται από το πεδίο του δημόσιου λόγου, αδύνατον δε να την εντοπίσεις ούτε καν στο δημοσιογραφικό λόγο… ένα λόγο που όφειλε εξ ορισμού να παρουσιάζει την άλλη όψη. Η άλλη όψη της εκπαίδευσης, η άλλη όψη της οικονομίας, η άλλη όψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η άλλη όψη της Κύπρου και η άλλη όψη του πράσινου, δεν αποτελούν όψεις διαφορετικών σχημάτων… Αποτελούν όψη του κόσμου που ζούμε… από τον μικρόκοσμο της Κύπρου μέχρι αυτό που σαδιστικά κάποιοι αποκαλούν ως παγκόσμια οικογένεια!

Το μπλοκ αυτό αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης απόψεων… πεδίο αποδόμησης του ψεύτικου και πεδίο ανάδειξης της άλλης όψης. Μια άλλης όψη, που ούτε φανταστική είναι, ούτε υπερφυσική. Είναι η όψη την οποία βιώνουμε ο κάθε ένας μας και η κάθε μια από εμάς με ένα συγκεκριμένο τρόπο ενώ ταυτόχρονα την παρακολουθούμε από το δημόσιο λόγο εντελώς καμουφλαρισμένη. Το μπλοκ δεν ενδιαφέρεται στο να αναπαράγει τη δυσφορία που βιώνει σήμερα μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού…ενδιαφέρεται στο να αναδείξει προτάσεις με προοπτική.

…Πονώ το κεφάλι μου και ο γιατρός μου βρίσκει πλατυποδία… συνεπώς … με τέτοια διάγνωση τέτοια φάρμακα θα πάρω…

Thursday, September 27, 2012

Η άλλη όψη... της δημοσιογραφικής έρευνας


Έσιει τζαιρόν που θέλω να γράψω για την ανηθικότηταν που διέπει τες πλείστες εφημερίδες, αλλά τζαι άλλα ΜΜΕ μες τουντον τόπον. Νομίζω πως οι λόγοι για τουτην την κατάντιαν εν ποικίλοι, τζαι ένας σημαντικός που τούτους εν η Επιτροπή Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας. Επιφυλάσσουμαι να γράψω ξανά για τούτον το θέμα, τζαι η κριτική μου εννα εν τα αντικρουόμενα συμφέροντα στην Επιτροπή τούτη. Αποτελείται που εκπροσώπους των ίδιων των ΜΜΕ, την ίδιαν στιγμή που τα ελέγχει!. Τζείνοι παπάες, τζείνοι τατάες! Για όσους ενδιαφέρουνται περαιτέρω: http://www.cmcc.org.cy/code_pradice_gr.html

Τούτο το άρθρον όμως εννα περιοριστεί στην κριτικήν της εφημερίδας ΑΛΗΘΕΙΑ, γιατί θκιαβάζοντας την σήμερα ένοιωσα πως η αντιδεοντολογία τους  τελικά εν έσιει όρια! Στις Σελίδες 6-7 της έκδοσης με ημερομηνία 25/09/2012, η εφημερίδα παραθέτει την "έρευναν" ενός "ειδικού" της "συνεργάτη" για τις επιπτώσεις των προτάσεων της τρόϊκας. Άγια ολάν! Έσιει τζαιρόν που εχάσαν δαμέσα οι έννοιες το νόημαν τους, αλλά τούτοι εφκάλαν τζαι το σοινήν τζαι το παλλούτζι.
Κατ΄ αρχήν να προσδιορίσουμεν τον όρον "έρευνα". Έρευναν κάμνει κάποιος όταν ψάχνει για να έβρει  κάτι. Επίσης όταν  κάποιος ερευνά, προσπαθεί να εν αντικειμενικός. Τούτος ο "ειδικός" συνεργάτης της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, απλά παραθέτει τες ρατσιστικές τζαι παρωχημένες απόψεις του πάνω στο μνημόνιον το οποίο εδιέρρευσε. Τούτον φέρνει μας στα πραγματικά προβλήματα του άρθρου της εφημερίδας. Κατα πρώτον, το οτι το όνομα τζαι η ιδιότητα του συνεργάτη της εν αποκαλύπτεται εν μεμπτόν σε τούτην την περίπτωση επειδή υποδηλώνει πως προσπαθεί να τον προστατέψει που κάθε είδους κριτική. Τέθκοιες αναλύσεις, όπως τζείνη που παρουσιάζει η ΑΛΗΘΕΙΑ οφείλουν να έχουν πρόσωπο για να μπορεί κάποιος να αντιπαραθέσει επιχειρήματα εναντίον τους. Τζαι η ανάλυση του εν λόγω "αναλυτή" εν τόσον υποκειμενική που ουσιαστικά οι υποψίες φκαίννουν αληθινές.
Εν θα αναλωθώ σε ολοκληρωμένη παράθεσην του κειμένου της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, απλά εννα τονίσω το σημείο που εθεώρησα εμετικό. Γράφει, λοιπόν, ο φίλος μας "ειδικός συνεργάτης" στην παράγραφο για τον κατώτατο μισθό (οι υπογραμμίσεις δικές μου):

"Οι ραγδαίες και μεγάλες αυξήσεις στο επίπεδο του κατώτατου μισθού τα τελευταία χρόνια είχαν δυσμενείς επιπτώσεις εις βάρος των Κυπρίων πολιτών.[…]Η χειρότερη επίπτωση που είχαν οι απανωτές τεράστιες αυξήσεις είναι πως έκαναν τη χώρα μας παράδεισο για πρόσωπα που προέρχονταν από τις φτωχότερες πρώην ανατολικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με την εξεύρεση εργασίας στην Κύπρο απότομα θα λάμβαναν ένα κατώτατο μισθό πολλαπλάσιο από τον κατώτατο μισθό από τις χώρες καταγωγής τους. Έτσι οι απανωτές αυξήσεις οδήγησαν σε μια τεράστια άνοδο εργατών από τις χώρες αυτές που πήραν τις δουλειές Κυπρίων και οδηγώντας τους στην ανεργία"
    
Εν γι΄ αυτό λαλώ σας που χώννουν την ταυτότηταν του. Εν μέλος της Χρυσής Αυγής αλόπως, γιατί μέλος οποιουδήποτε οικονομικού ινστιτούτου εννενει. Η συζήτηση για επιβολή, αύξηση ή κατάργηση του κατώτατου μισθού έσιει να κάμει με την οικονομίαν αγαπητέ "ειδικέ συνεργάτη". Τζαι όπως το κεφάλαιον έν έσιει εθνικόν πρόσωπο, έτσι εν πρέπει να έσιει ούτε το κοινωνικόν κράτος. Τζαι όπως έν μπορείς να συγκρίνεις σώβρακα με φανέλες, έτσι εν μπορείς να συγκρίνεις κατώτατους μισθούς σε διαφορετικές οικονομίες. ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΤΕΡΟΝ ΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΦΤΑΙΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΜΙΣΘΟ, ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, Ή ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗΝ ΚΡΙΣΗΝ.

Τζαι για να επαναφέρω το πλαίσιο της συζήτησης στη δημοσιογραφική δεοντολογία, το κείμενο μου τούτον ας αποτελέσει καταγγελία της εφημερίδας ΑΛΗΘΕΙΑ για υπόθαλψη του ρατσισμού τζαι του σωβινισμού, διαλύοντας μάλιστα οποιοδήποτε ίχνος σοβαρότητας όσον αφορά την έρευνα ή την δημοσιογραφία.


του Δημόκριτου Τζυπρή

Υ.Γ: Τζαι έτσι όπως ήμουν στα φόρτε μου, άνοιξα τζαι τον ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ τζαι είδα τζαμαί σειρόττερα! Μα  εν δυνατόν σιορ να δημοσιεύκουν επιστολές του τύπου ...ο απόδημος ελληνισμός εμάζεψεν τα λεφτά για να ξεχρεώσει τόσο το κυπριακό, όσο τζαι το ελληνικό χρέος, φτάννει να γίνουν κάποιες "μικρές αλλαγές στο σύνταγμα" για να διασφαλίζονται τα "ελληνικά συμφέροντα" (ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 25/09/12, Σελίδα 29); Μα πού εκαταντήσαμεν σιόρ; τζαι το κυριόττερον...πού πάμεν;

No comments:

Post a Comment

Followers